Google stimuleert het gebruik van mobiele (responsive) websites
Google stimuleert het gebruik van mobiele (responsive) websites https://i0.wp.com/www.anblick.nl/wp-content/uploads/2015/10/Leerrijk-responsive.jpg?fit=1024%2C614&ssl=1 1024 614 Douwe-Jan Douwe-Jan https://secure.gravatar.com/avatar/3bdde184cdbc8aac86eb37b825a06f0f?s=96&d=mm&r=gDe titel doet vermoeden dat het Google het waardeert, maar het gaat natuurlijk verder dan dat als je goed gevonden wil worden in ’s werelds grootste zoekmachine. Dan is het woord “stimuleren” eigenlijk meer “voortrekken”. En websites die niet geschikt zijn voor mobiele apparaten worden gestraft.
Vanaf vandaag gebruikt Google het label “Mobile-friendly”. Dit wordt getoond bij websites die (het label zegt het al) goed te bekijken zijn op een mobiel apparaat. Dit wordt toegevoegd aan de zoekresultaten van het bedrijf.
Dit wordt gedaan om de frustratie weg te nemen wanneer mensen een site zoeken welke slecht is te bekijken op een smartphone o.i.d., aldus Google.
Waar moet de site aan voldoen om het label te krijgen (en dus een boost van de zoekmachine)?
- De site is opgebouwd uit software die goed werkt op alle mobiele apparaten (dus geen Flash)
- Er hoeft niet gescrolld te worden om de inhoud (content) goed te kunnen lezen
- De content past zich aan, aan het apparaat (verschaald horizontaal en verticaal, wederom geen zoom)
- Linkjes staan ver genoeg uit elkaar om aan te kunnen klikken
Wilt u weten of uw website geschikt is voor de mobiele devices? Kijk dan op deze site waarop de test gedaan kan worden.
Mocht u bespeuren (of weten) dat uw site wel een upgrade kan gebruiken, kunt u natuurlijk altijd even contact met ons opnemen!
- Bericht tags:
- mobiele website
- responsive
- Geplaatst in:
- Nieuws